A stressz

2010.08.11. 11:12

 A stressz... olyan gyakran hallom mostanában ezt a szót, hogy elgondolkodtam rajta... Vajon mi is ez? Mi okozza? Nevezhetem ezt betegségnek? Mikor kezdődik? Van mellékhatása és/vagy következménye?

Utánanéztem és úgy gondoltam, hogy megosztom Veled is a "tapasztalatokat".

Nos: a stressz nem minősül betegségnek, szóval ezzel ne menj a háziorvoshoz, ha kétoldali munka undorban szenvedsz! ;) Ezt egy állapotnak minősítik, magyarul nevezhetnénk feszültségnek vagy idegességnek is. Az állandó negatív ingerek okozzák, és a következménye lehet immungyengeség, ragyák (saját tapasztalat... :S), "ürítési" xDD problémák és még sorolhatnám. A stressz befolyásolja tehát a kinézetünket, az egészségi állapotunkat, sőt még az élettartamunkat is. 

Az is tény, hogy a nők jobban bírják a stressz helyzetet és ezért tovább is élnek. Ó, igen uraim most mi (nők) győztünk!! :P

Elgondolkodtam azon is, hogy mikor stresszelhet az ember először, arra jutottam, hogy már a születés előtt is idegeskedhetünk, még akkor is, ha édesanyánk mindig nyugodt, hiszen a születés már egy stressz helyzet... hát ez a szomorú igazság, akkor is kapunk ilyen adrenalin löketeket, ha nem akarunk.

Javaslat: ha elolvastad amit írtam, akkor kérlek ne költözz el a Himalájára, abban reménykedve, hogy ott ingerszegény a környezet, mert akkor is történhet bármi, pl.: egy lavina xD és akkor megint ugyanott tartasz mintha a kényelmes lakásodban csücsülnél a pihe puha takaró alatt és nyakon öntenéd magad egy kis forró csokival! :))

Egyszóval: ingerszegény környezet nem létezik --> a stressz nem rossz, az élet része és csak a dokik akarnak rajtunk sokat keresni, ezért mondják, hogy szedd a bogyókat! 

A bejegyzés trackback címe:

https://potyii.blog.hu/api/trackback/id/tr822214244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása